​​​​​​​​Følg dit elforbrug på nettet eller på mobilen

 

Log på Mit SEF med NemID
Log på Mit SEF med Kundernummer

​Se vejledning til Mit SEF her (åbner i ny fane) og læs svar på de ofte stillede spørgsmål herunder.

Sidste nyt

Servicen 'Følg dit elforbrug' har været ude af drift, men virker nu igen. Samtidigt lancerer vi en ny og forbedret app 'Mit SEF', som erstatter den hidtidige app 'Sydfyns Elforsyning'.   

Det betyder, at du igen kan følge dit timeforbrug. Du skal dog være opmærksom på, at der kan være op til et døgns forsinkelse på dine data, i nogle tilfælde måske mere. Det skyldes, at det er dit netselskab, der skal indsende dine data til den fælles it-hub (datahubben), hvorfra vi henter forbrugsdata til 'Mit SEF' og app'​​​en. 
Vi har ikke indflydelse på med hvilken frekvens dit netselskab indsender dine data og der kan derfor forekomme forsinkelser.
For de fleste adresser i Svendborg vil der ikke være forbrugsdata fra før december 2016.
 
Det betyder samtidigt, at du skal hente den nye app for at få vist dit timeforbrug på mobilen.
 
Hent den nye 'Mit SEF' app i Appstore (by ITL)
Hent den nye 'Mit SEF' api Google Play (by ITL)​ 
​​​​​​​
​​Ofte stillede spørgsmål og svar:
Hvorfor kan jeg ikke se historiske da​ta?
​Ny lovgivning har gjort, at vi ikke må fremvise data fra dit netselskab, med mindre disse findes i datahubben. Da disse data ikke findes i ubrudt form, har vi valgt at starte på en frisk for at levere et retvisende billede.
​Hvorfor passer mit forbrug på regningen ikke med det i app’en/MitSEF?​Der kan forekomme små afvigelser, selvom alle tidsværdier er tilgængelige. Det skyldes bl.a. skift mellem sommer-/vintertid eller tidsforskydelser i aflæsningerne. Det er altid forbruget på din regning som er det korrekte. Over et år vil evt. forskydelse udlignes.
​Hvorfor findes der to app’s en ”SEF” (fra ITL) og en ”Sydfyns Elforsyning”  (fra EMT Nordic)?​Det gør der fordi vi har fået lavet en ny og forbedret app. Du skal benytte ”SEF” (fra ITL) som er den nye. Den gamle fjernes meget snart og indeholder ikke friske data.
​Hvorfor virker min gamle app (med historiske data)?Det gør den kun i en begrænset (overgangs)periode.​
Har du den gamle app skal du slette den og hente den nye, da den gamle (Sydfyns Elforsyning) ikke opdateres og der vil ikke længere komme data i den.
​Hvorfor er systemet så langsomt?​Hvis du oplever at systemt er langsomt, vil vi meget gerne høre om det*, så vi kan få det løst. Vores målsætning er, at systemet skal respondere på dine klik på få sekunder.
​Hvorfor passer mit forbrug ikke?​Din regning er baseret på automatiske måleraflæsninger fra dit netselskab. Forbrugsvisningen er en sum af de forbrugsaflæsninger dit netselskab har upload’et til den fælles datahub – en aflæsning pr. time. Mangler i disse data vil give afvigelser. Vi kan altså kun basere vores forbrugsvisning på data i datahubben og må derfor tage forbehold for fejl og mangler i data.     
​Hvorfor er der huller i data (perioder uden forbrug)?​Forbrugsvisningen er en sum af de forbrugsaflæsninger dit netselskab har upload’et til den fælles datahub – en aflæsning pr. time. Mangler i disse data vil give afvigelser. Vi kan altså kun basere vores forbrugsvisning på data i datahubben og må derfor tage forbehold for fejl og mangler i data.
​Hvorfor kan jeg ikke opsæ​tte alarmer?​Vi arbejder på at udvide løsningen med mulighed for at tilkoble alarmer ved afvigelser, ugerapportering, eller andet. Hvis du vil være sikker på at blive informeret om åbning af muligheden for alarmer, så kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
​Hvorfor kan jeg ikke få en uge-/månedsrapport?Vi arbejder på at udvide løsningen med mulighed for at tilkoble alarmer ved afvigelser, ugerapportering og andet. Hvis du vil være sikker på at blive informeret om åbningen af muligheden for alarmer, så kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev her.
​Jeg kan ikke logge på med NemID?​​​Hvis du har problemer med at logge på med NemID bedes du tage kontakt til os*. I mellemtiden kan du logge på her, uden brug af NemID, men med dit kundenummer og internetkode (angivet på seneste regning). Hvis du ikke har regningen på papir har du den evt. i din PBS oversigt.
​Hvorfor kan jeg ikke se mit forbrug fra i går?Du skal være opmærksom på, at der kan være op til et døgns forsinkelse på dine data, i nogle tilfælde måske mere. Det skyldes, at det er dit netselskab, der skal indsende dine data til datahubben, hvorfra vi henter forbrugsdata til MitSEF og til app'en. Vi har ikke indflydelse på, med hvilken frekvens dit netselskab indsender dine data og der kan derfor forekomme forsinkelser. 
Endvidere kan der være flere ugers forsinkelse på data i forbindelse med til-/ og fraflytninger.

​Hvorfor kan jeg ikke se alle mine adresser/installationer i installationsoversigten? ​Det skyldtes, at du ikke har samme kundenummer på alle dine adresser/installationer. Tjek evt. på din regning, om ikke du har et andet login (kundenummer/internetkode) på den/de manglende installationer. ​
Pudsige visninger ved solceller?​Der findes solcelle setups som vi har udfordinger med at præsentere i forbrug/produktion. Hvis du oplever problemer med dette benyt venligst nedenstående mailadresse*.
​Jeg kan se mine regninger, men ikke åbne dem?Vi oplever at enkelte browser versioner ikke kan hente vores regninger (PDF-filer). Chrome på android kan give problemer vi arbejder på en løsning. Prøv evt. anden internetbrowser eller pc.
​Min mobil/tablet husker ikke mit login?Vi oplever at enkelte browser versioner ikke kan gemme dine login informationer. Vi arbejder på en løsning. Problemet vedrører mobile enheder, brug evt, PC.

Se vejledning til Mit SEF her (åbner i ny fane). 

*Feedback gives til sef@sef.dk . Angiv venligst kundenummer, telefonnummer og en kort beskrivelse af din oplevelse.​

 

Hjemmesiden bruger cookies

På sef.dk bruger vi cookies til at få hjemmesiden til at fungere. Men de giver også info om, hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi løbende kan forbedre den for dig og andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Tryk på accepter for at godkende vores brug af cookies på sef.dk

Læs mere om cookies Accepter